Google Adwords

Hvad er Google AdWords?

Hvad er AdWords? Google AdWords er Google ‘s reklame system, hvor annoncører byder på bestemte søgeord, for at deres klikbare annoncer til at blive vist i Google’ s søgeresultater. Eftersom annoncørerne er nødt til at betale for disse klik, dette er, hvordan Google tjener penge på søg. Denne infografik vil hjælpe dig med at forstå, hvordan AdWords fungerer, beskriver AdWords-auktionen, udbudsprocessen og forklare vigtige faktorer som Kvalitet, Resultat og cost-per-click. Hvis du spørger, “Hvordan gør AdWords-Arbejde?” denne infografik er for dig!

Skaffer AdWords-Arbejde?

Gør Google AdWords arbejde? Afhængigt af konkurrenceevnen for de søgeord, du byde for og relevansen af det pågældende søgeord til real konverteringer for din virksomhed, AdWords, kan eller kan ikke arbejde for din virksomhed. For det meste, vi har fundet ud af at Google AdWords er meget effektiv for mange typer af virksomheder, så længe de ikke spilder deres penge på de forkerte søgeord, eller skrive svage, lav CTR annoncer.

Hvor meget koster Google AdWords?

Mange faktorer kan påvirke omkostningerne til AdWords-annoncering for din virksomhed. Få alt at vide om disse omkostninger, hvordan bidding fungerer, og de gennemsnitlige omkostninger pr klik for annoncører i vores guide til “Hvor Meget koster AdWords-Omkostninger?”

Læs mere om Google Adwords her.

Sådan annoncere du med Google AdWords

Virksomheder kan annoncere på Google ved at åbne en Google AdWords konto. Få mere at vide om, hvordan du får mest ud af Google AdWords her.

Hvordan fungerer AdWords budgivning?

Den faktiske placering af din annonce bestemmes af din annoncerangering (Maximum Bid gange Quality Score). Den højeste ad rank får 1st ad position. Din faktiske CPC vil være bestemt af annoncen rang i den næste højeste annonce nedenfor kan du divideret med dit kvalitetsresultat. Den eneste undtagelse for denne regel er, når du er den eneste tilbudsgiver eller laveste bud i AdWords-auktionen, så du betaler dit maksimale bud-per-klik! Budgivning i AdWords, stærkt straffer annoncører, der byder med et lavt kvalitetsresultat. Omvendt, dem med høj Kvalitet Scores få højere annonce rækker og lavere CPC.

Hvor mange gange løber en Google-auktion?

Auktionen bliver kørt milliarder af gange hver måned. Resultaterne er således, at brugere med at finde annoncer, der er relevante for, hvad de leder efter, annoncører i forbindelse med potentielle kunder på den laveste mulige priser og Google river i milliarder af dollars i indtægter.

Når en forespørgsel er lavet på Google, search engine behandler anmodningen, og kører den auktion, som så vil afgøre, ad holdninger og hver annoncør s CPC.

Hvordan kan du indtaste en Google-annonce?

Dine annoncer er kvalificerede til at blive optaget i en auktion, hver gang du byder på søgeord, der er relevante for brugerens søgning. Dine bud, dit kvalitetsresultat, og relevans vil komme til at spille i vurderingen af, om din annonce er kvalificeret til visning på SERP.

Når annoncører identitet søgeord, de ønsker at byde på Google og derefter indtaster søgeord fra din konto, som den finder mest relevante i auktionen med det højeste bud, du har angivet, samt den tilknyttede annonce.

Hvad er CPC?

CPC eller pris pr klik, er det beløb, som en annoncør betaler, hver gang nogen klikker på deres AdWords-annonce.

Hvordan fungerer CPC?

Din CPC fastsættes ved at konkurrenceevnen for dine søgeord, kan dit maksimale bud, og din Quality Score. Lære den dyreste søgeord i Google AdWords.

Hvad er den gennemsnitlige pris pr klik?

Det gennemsnitlige beløb, du bruger, hver gang brugeren klikker på din annonce.

Hvad er Googles højkvalitetord?

Dette er et metrisk Google bruger til at bestemme, hvor relevant og nyttig din annonce er for brugeren, som primært er baseret på din annonces klikfrekvens (CTR, søgeord relevansen og kvaliteten af din destinationsside. Jo højere dit kvalitetsresultat er, desto bedre: høj Kvalitet Score søgeord vil spare dig penge og give dig en bedre annonce placeringer.

Den pris, der betales af annoncøren, er bestemt af mængden af klik, som virksomhedens annonce modtager.

Hvad er Google ad rank?

Google annoncerangering er placeringen af virksomhedens annonce på søgemaskinen side, der er baseret på en kombination af selskabets maksimale bud og dit kvalitetsresultat.

Ad rank er mere væsentlige for en annoncør, fordi den bestemmer, hvor højt på den side, som annoncen vil blive vist. Kvalitetsresultat på den anden side er bestemt af relevans og nytteværdi for brugeren, og er kun en del af reklamen positionering proces.Fra og med 2013, Googles Quality score er blevet mere og mere værdifuldt, som den gennemsnitlige kvalitet score har ændret sig fra 7 til 5.

Quality score vs. CPC

Quality score og CPC er vigtige, fordi de kollektive bestemme placeringen af reklamen på søgemaskinens resultater side.

Hvad er ad position i AdWords?

Ad position er den position på søgemaskinens resultater side, hvor annoncen vises i forhold til alle de andre reklamer.

Hvad er de Faktiske CPC?

Faktiske CPC er det beløb, som en annoncør betaler, hver gang brugeren klikker på deres annonce; dette antal varierer afhængigt af andre annoncører i auktionen, og er altid lavere end den maksimale bud-pris.

Hvordan AdWords beregner Faktiske CPC

Faktiske CPC fastsættes ved at dividere ad rang af konkurrenter under dem (ad rank for at blive ramt af quality score plus $.01.

Hvad er alternative bud metoder?

Alternative bud metoder omfatter CPM og CPA.

Hvad er CPM-budgivning?

CPM-budgivning er baseret på indtryk og kan bruges sammen med CPC-budgivning.

CPC er prisen for en annonce baseret på, hvor mange klik, som det modtager henviser til, at CPM er prisen for en annonce baseret på, hvor mange visninger, der opfanger. Begge metoder kan bruges samtidigt.

Hvad er AdWords søgeord?

Søgeord i AdWords er de ord og sætninger, at annoncører på, i håb om, at deres annoncer vises på søgemaskinens resultater side (SERP), når folk søger efter de produkter eller tjenester. For eksempel, hvis du sælger sko online, vil du måske byde på søgeord som “Nike sneakers” og “penny loafers.” Søgeord forskning er den proces, ved hjælp af værktøjer og data til at bestemme, hvilke søgeord der er mest tilbøjelige til at drive relevant trafik til dine annoncer og dit website.

Hvad er søgemaskineoptimering (SEO) ?

Søgemaskineoptimering (SEO) er det at handle om at forbedre synligheden af din hjemmeside eller en side i et search engine results page gennem økologiske metoder. Dette kan gøres ved hjælp af søgeord i dit indhold, så en søgemaskine, der kan finde og vise dit site hurtigere og med større nøjagtighed. Ejendommen myndighed, og dit link profil også spille en rolle i din placering på søgemaskinerne.

Læs mere om hvordan man søgemaskineoptimere her.

Hvordan virker Google displaynetværket?

Google displaynetværk eller GDN er et meget stort netværk af websteder, der tillader Google at placere vise reklamer, som når over 90% af alle Internet-brugere! Annoncørerne er generelt finder, at displaynetværket klik er mindre omkostningskrævende end de på søgenetværket. Og afhængigt af dine målretningsmetoder, CTR ‘s kan være høj, og CPA’ en er lav.

Hvad er en annoncegruppe i Google AdWords?

En annoncegruppe er en beholder for dine AdWords-annoncer, søgeord og landingssider. Google har en tendens til at belønne de annoncører, der opretter AdWords-kampagner med stramt strukturerede annoncegrupper. Det er vigtigt ikke at dumpe alle dine søgeord i samme annoncegruppe, men for at organisere dine søgeord i temaer.

Hvad er ad relevans i AdWords?

Ad relevans er et mål for, hvor der er relateret til det søgeord, du byder på, er at dine annoncer samt hvor meget dine søgeord matcher budskabet i dine annoncer og destinationssider. Højere annonce og søgeords relevans for at forbedre dine klikfrekvenser og Quality Score.

Konverteringsoptimering i Google AdWords er et forsøg på manipulation værktøj, der styrer bud på søgeordsniveau, med det mål at forsøge at køre så mange konverteringer, der er på eller under en annoncør-angivne omkostninger pr konvertering (også kendt som Cost per Action (CPA).

Jeg vil gerne annoncere på Google. Hvordan gør jeg det?

Vi har analyseret titusinder af Google AdWords-konti fra hele verden, i alle mulige brancher. Den nemmeste måde at se, hvordan du gør på Google PPC er i stand til at benchmarke dine PPC-resultater i forhold til lignende annoncører i din branche, og bruge området.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

%d bloggers like this: